Egyedi bashrc - PS1 generátor


Régen amikor még Quake 3 Arena és COD 2 volt a divat, az egyedi névvel lehetett magadra felhívni a figyelmet. Linux alatt is hasonlóan könnyen lehet módosítani a bash kinézetét. Néhány disztribúció szépen előre formázza a felhasználónak a shell kinézetét, a könnyebb olvashatóság érdekében. De vannak akik az érintetlenségre esküsznek. Én mindig is utáltam, ha összefolynak a szövegek, és ezért kezdtem keresgetni. Rátaláltam erre a csodálatos weboldalra, és gyorsan megcsináltam magamnak a kedvenc beállításom. Érdekes módon a példában pont úgy van belőve ahogy szeretem, úgyhogy nem volt sok teendőm vele kópis paszta és mehet is. Amúgy vonszolással egymásra lehet pakolgatni egy csomó mindent, és szépen mutatja hogyan fog kinézni a nagy mű.


nano ~/.bashrc
PS1="\[$(tput bold)\]\[\033[38;5;6m\]\u\[$(tput sgr0)\]\[$(tput sgr0)\]\[\033[38;5;7m\]@\h\[$(tput sgr0)\]\[\033[38;5;15m\]:>

Támogatás: PayPal