Kodibook Debianra költözött

Korábban bemutattam, a Lenovo laptopból készült Kodi media centerem. Az egész projekt egy összetákolt kísérletnek indult, de kissé túl nőtte magát. Valahogy nem tudtam magam túltenni, hogy egy teljes Linux Mint dolgozik a gép alatt. A 19.2 jól működött, de amikor frissült 19.3-ra annyira belassult, hogy percekig tartott egy coldboot. Az 5 ös kernel se tett jót a dolognak. Rendbe is raktam, de még így se volt az igazi. Egyik nap valami érdekes periodikus kattogó hangra lettem figyelmes. Már ekkor tudtam, itt bizony a hardver kezd kikészülni a 0-24 üzemtől. A WD Blue merevlemez Stovokorba készül. A netbookon a kínai SSD és Debian LXDE annyira bevált, ideje volt ide is át ültetni.



A gép belseje elég tiszta volt, úgyhogy jöhet a Ducktape. 

Debian 10 Netinstallt választottam LXDE felülettel. Ezúttal nem fogok flatpak Kodit használni, a backup sokkal könnyebben megoldható debekkel. Érdekes módon a HDMI kimenet és a HDMI hang elsőre működött. Igaz ez se menti el néha a default kimenetet, de ez az eddig próbált össze rendszerre igaz volt. Ezzel megtanultam együtt élni.


A memória fogyasztás 1.6 GB-ról 600Mb-ra csökkent. A hardver érezhetően halkabb, sokkal kevesebb dolog történik a háttérben, ami elengedhetetlen ehhez a felhasználáshoz. A gép mérföldekkel kevesebbet pörgeti a ventilátort. Nem utolsó sorban az aktív merevlemezek felezése is jó hatással volt a szoba csendjére. Az egész sokkal profibb lett.

A Kodi elég vegyesen szerepelt eddig. A flatpak egy könnyen elérhető megoldást jelentett az akkori problémámra, de sose volt annyira stabil, hogy ne kelljen szórakozni vele. Lassú is volt, és a grafikus teljesítmény se tündökölt. 

A YouTube plug in egy rémálom, saját API keyt kellett hozzá csinálom de azóta majdnem hibátlan. "Jogvédett" zenéket például mai napig nem lehet rajta nézni. Gondolom véletlenül. Ez az egész DRM és a Google is elmehet a 'csába. A qbittorrent webes felületen hibátlanul teszi a dolgát. Az SMB kicsit szívatott Debian alatt, de én mindig Nautilusszal szoktam megosztani mappákat, pár apróság után az is tökéletesen működik.

Lássuk meddig bírja.