Hogyan váltottam Linuxra?



Korábban már bemutattam miért váltottam Linuxra, azt is bemutattam elméletileg milyen módszerekkel lehet kiválasztani a számunkra a legjobb disztribúciót, de a hogyan-ról még nem beszéltem.

Én úgy oldottam meg a Linuxra váltást, hogy először megtanultam mi az a Linux. Mi az a Unix szerű működés, miben tér el a Windows-tól. Nagy segítség volt az Android egyedi kernelek tuningolása stb abban az időszakban.

Live rendszereken gyakoroltam sokáig. Windows alatt csak szabad szoftvereket kezdtem használni, például LibreOffice, Firefox, qBittorrent stb. Ez sok előnnyel járt, nem kellett soha warezolnom, a vírusok messze elkerültek. Tudtam koncentrálni a buherálásra. (dirty)Windows és Linux alatt is szerettem túrni a rendszert, amolyan készség szinten megy, ami nagyon hasznos volt nekem. Sokszor csak fél információkra emlékszem, amit olvastam valahol valamilyen fórumon, de arra elég hogy elkezdjek alapján guglizni. Olvasás nélkül sose sikerült volna annyi fix. Manapság már a vizuális oktatóanyagokat szeretem jobban, így találtam erre a csatornára is.

Mondhatni, módszeresen rákészültem. 5 év alatt a hardvereket is lecseréltem Linux kompatibilisre. Erre tereltem a páromat és mindenkit akit ismerek, hogy nem kell linuxos laptopot/towert venni, de érdemes meghagyni ezt a lehetőségét. Ubuntuval kezdtem, igaz több mint 12 éve, végül a Windows 10 elintézte a váltást és 2014 és 15 között 100%-ban átálltam. 



Aztán persze elpazaroltam rengeteg időt a disztribúció ugrálgatással, de nem volt haszontalan a tevékenység, megjártam a főbb vonalakat amiket mindig is ki akartam próbálni. Suse vonal, Redhat vonal, Debian > Ubuntu vonal mindegyik megvolt, de a végén rájöttem, hogy én bármit tudok használni. Bizonyítás jelleggel, még az Arch-ot is felraktam, de az a fajta öröm elmaradt, amit a distrohopping elején éreztem. Így a számomra legjobban iparinak tűnő kiadást választottam ami jelenleg a Fedora, de ez változhat akár holnap is.  

Nameless
2020.05.05

Támogatás: PayPal
Támogatás: Brave